Dag 13: Grand Canyon

12 augustus 2013 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag vroeg op. Wekker 6.30, ontbijten om 7.00, 7.30 in de auto en 8.00 in de GC voor onze eerste echte wandeling. Een tocht van ongeveer 5 km langs de rand (Rim)van de Grand Canyon. Ondanks het vroege uur is het al rond 25 graden. We genieten volop en maken veel foto's. Noa wil graag off the road wandelen, maar Marco krijgt bij de gedachte alleen al de kriebels, dus doen we het verantwoord.

Om half elf weer terug naar het hotel, want om 12.00 gaan we een helikoptervlucht maken boven de GC.  Er is een vertraging van een half uur en dat wordt nog iets groter, omdat er onweersbuien zijn boven de GC. Zo erg zelfs dat onze oorspronkelijke tocht niet gemaakt kan worden. We wijken uit naar een kortere tocht over de North Rim. Een fantastische ervaring om vliegend boven de Canyon te zweven. Lotte zit naast de piloot en heeft het allermooiste plekje. Noa heeft pech en zit tussen 2 big size volwassenen in en kan daardoor minder goed naar buiten kijken. Maar we genieten en staan om 14.00 weer veilig op de grond.

De rest van de middag relaxen en zwemmen we bij het hotel. Om 18.30 staat famlie Weeda op de stoep. Die maken ook een rondreis en vandaag kruizen onze wegen elkaar. We doen een drankje in de camper en daarna met zn allen naar de Mexicaan. Rond 21.00 zwaaien we hen weer uit en na een potje airhockey en yahtzee is ook deze dag weer voorbij...

1. Diana:
    12 augustus 2013
    WAUW!!! Geweldig he, die vlucht in de heli boven de Grand Canyon. Ik weet precies hoe Lotte zich gevoeld heeft zo helemaal voorin de helicopter, echt spectaculair!! Hoop dat de rest niet misselijk is geworden...dat was Guus destijds achterin en dan heb je het iets minder naar je zin.
    Enne troost jullie, ook wij konden toen onze oorspronkelijk geboekte vlucht niet doen i.vm. heel veel wind.
    Grappig dat jullie Gerda en co hebben ontmoet, is weer eens wat anders dan bij elkaar thuis op de koffie.
    Lieve vriendjes, geniet ervan, er komt nog zoveel moois aan.
    Wij genieten door het lezen mee met jullie!!! Dikke X
  2. Fam.Werndlij/hellevoetsluis:
    12 augustus 2013
    Ziet er fantastisch uit !